3-چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

3-چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 پوستر یک ورق مستقل از کتان میخورد و فقط یک طرف آن چاپ می‌شود در چاپ پوستر معمولاً یک عکس مفهومی با نوشته های مختصر طراحی می شود پوستر اغلب جنبه تبلیغاتی دارد معمولاً برای یک رویداد خاص طراحی می شود و برای همین ماندگاری زیادی ندارد.

ابعاد چاپ پوستر

پوسترها معمولاً در سه سایز چاپ می‌شود ۵۰*۳۵ ،۵۰ *۷۰ ،۱۰۰ *۷۰ درصد در صورت ضرورت می توان ابعاد آن را به ابعاد مورد دلخواه خود چاپ کنیم پوستر ها معمولاً چهار رنگ چاپ می شوند در واقع پوسترها به چند نوع مختلف  که شامل پوسترهای تبلیغاتی آموزشی سیاسی رویدادها پوسترهای فیلم و غیره بر اساس کاربرد آنها چاپ و نصب می شود.

  پوستر یک تصویر سازی ذهنی برای مخاطب بوده که با استفاده از عکس و متن ارتباط ایجاد می کنه برای همین باید از درج اطلاعات حذف و طولانی اجتناب کرد در چاپ یک پوستر باید از عکس واضح و شفاف با فونت مناسب دقت داشت اندازه پوستر بستگی به کارایی و محل نصب آن دارد بهترین روش چاپ برای پوستر با توجه به ابعاد بزرگ آن بهتر است با دستگاه افست یا پلات چاپ شود برای تاثیرگذاری هرچه بهتر پوستر باید توجه داشت که اگر به شکل دقیق و تخصصی طراحی نشود تاثیر چندانی نخواهد داشت مجتمع چاپی دیاکو با سابقه بالا در زمینه چاپ و تبلیغات آماده خدمت‌گزاری برای شما عزیزان در زمینه چاپ عکاسی طراحی و نصب انواع پوستر ها در ساز های مختلف می باشد.

انواع روش چاپ پوستر

۱- چاپ افست
۲- چاپ دیجیتال

چاپ افست کیفیت بالاتری نسبت به چاپ دیجیتال دارد زیرا در چاپ افست ازروش چاپ چهاررنگ استفاده می شود که همین امر سبب کیفیت این نوع چاپ می شود. ولی گاهی اوقات شما برای چاپ پوستر خود عجله دارید ،در این صورت بهتر است از چاپ دیجیتال برای پوستر خود استفاده کنید زیرا چاپ افست زمانبر بوده و  چاپ دیجیتال بسیار سریع و فوری انجام می شود  .
برای چاپ پوستر هیچ محدودتی در انتخاب سایز و تیراژ وجود نداردشما می تواند از سایز ۲۴ در ۳۴ سانتیمتر تا سایز ۵۰-۷۰ سانتیمتر که بزرگترین حالت چاپ پوستر است انتخاب نمایید . برای چاپ پوستر از کاغذ خاصی استفاده می شود به نام گلاسه و بر حسب گرم شناخته می شود و برای چاپ پوستر از گلاسه ۱۵۰ گرمی اصولا استفاده می شود.

 از پوسترها چه استفاده هایی می شود

۱- پوستر های سایز بزرگ
۲- پوسترهای سه بعدی
۳- پوسترهای لمینت شده
۴- پوسترهای سایز های مختلف
۵- پوسترهای عکس

چاپ پوستر

انواع پوسترها

گاهی اوقات ما پوسترها را به عنوان روشی نوین برای تبلیغات به جای چاپ شاسی استفاده می کنیم و با توجه به اینکه این پوسترها در کجا قرار می گیرد انتخاب می شود به چه صورتی چاپ شود اگر پوستر ها در محیط بسته باشد ،مشکلی ایجاد نمی کند نوع طرح و نوشته را انتخاب کرده و سپس اقدام به چاپ می کنیم و پوستر را نصب می نماییم .ولی وقتی این پوسترها قرار است در محیط های باز باشد و قرار است باد، باران و آفتاب به این پوسترها بخورد بهتر است که پس از چاپ پوستر بر روی آن لمینت ، سلفون و یا روکش یووی انجام شود تا دوام کار بیشتر شود . پوستر ها در خیلی از مکانها مورد استفاده قرار می گیرد زیرایکی از بهترین و ارزان ترین روش انتقال اطلاعات و یا تبلیغات برای هر نوع از سنف های موجود می باشد .

 چاپ پوستر بزرگ

گاهی اوقات شما پوستری را برای یک همایش و کنفرانس ، نمایشگاهها و ارگانها می خواهید استفاده کنید، در این حالت پوسترها در سایز های بزرگ می تواند معرفی نامه طولانی از کار ، خدمات و نوع سخن رانی شما باشد به همین دلیل بهتر است از چاپ پوستردر سایز بزرگ استفاده شود

پوستر های سه بعدی

 نوعی از پوستروجود دارد که به صورت سه بعدی می باشد که بیشتر برای کاغذ های دیواری و یا کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد ، در این نوع پوسترتصاویر به صورت برجسته دیده میشود

 

چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟چاپ پوستر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *